The blue and yellow of Ukraine.
The colours of resistance against imperialism.
On the eve of this grim anniversary, they adorn our building as a symbol of our unflinching support for the Ukrainian people.
Our brave neighbours, partners, and future EU members.
Three years on, our unwavering support for Ukraine remains steadfast.
We will stand by Ukraine until peace is fully restored on its soil. Our hearts go out to the victims and their families.
Slava Ukraini! Long Live Ukraine!
#Santanchè, #Bersani: “Ha dato l’idea di ricchezza spregevole”.
Santanchè ha fatto un intervento parlando delle sue borse e dei suoi tacchi da 12 cm.
Bersani ha ragione a dire che questa non è la nostra idea di disciplina e onore da parte di chi svolge funzioni pubbliche.
I figli della merda della Lega si sono solo dimenticati di dire che il candidato Georgescu è stato portato in Procura perché le indagini hanno permesso di scoprire 10 milioni di dollari nascosti, biglietti aerei per Mosca, legami con i vertici ceceni e la milizia Wagner.
79% of Europeans support a common defence and security policy among EU Member States. It is time to turn this overwhelming support into action, and this action has to be more than increasing defence expenditures unilaterally.
The Time is now!
Churchill al Congresso Americano:
"Ma che razza di gente pensano che siamo? È mai possibile che non si rendano conto che non smetteremo mai di persistere contro di loro, finché non avranno imparato una lezione che loro, e tutto il mondo, non dimenticheranno mai"?
[Applausi]
On the same day Giorgia Meloni mocked the Ventotene Manifesto in Parliament, Roberto Benigni captivated 4.4 million viewers on Rai 1 with a poetic monologue on Europe—its ideals of peace and democracy, its past and future. A tribute to federalist values. Thank you, Roberto!